自己紹介

This project will involve a four month graffiti world tour, touching more than 30 cities in Asia, Europe, and the Americas. It will provide a first-hand account of the current urban art scenes in each city. Check out our regularly updated blog for coverage of paint sessions with local artists and flicks of urban art around the world. https://vimeo.com/52937508

AUGUST13-CROATIA-zagreb

飛行場から市内へバスで移動。飛行場はこじんまりとした感じだ。飛行場のカートのレベルはいい感じだ。カートの善し悪しで大体その国のレベルを想像してみたりする。あとは空港の客引きの数。
バスセンターの横に電車のヤードがあってクロアチアの洗礼を浴びる事に。ヤードに止まっている電車にはびっしりとフルカラーのピースが並ぶ。ゴーストヤードと思っていたら、きっちり電車は走っていた。いよいよ東ヨーロッパに入ったんだなと実感。クロアチアはまだEUには加盟していない国。クーナという通貨でコインが全部動物のデザインになっていて多くの内戦や独立運動などの証。人間の肖像を持たない。1991にユーゴスラビアから独立した歴史を持つ。
ホテルに着いて街に繰り出す。とにかくタグとスローアップが沢山ある。街中の公園はのんびりした感じで市民が寝そべりながら本を読んだり子供連れの家族、老人、若者の憩いの場となっている。なぜか公園は奇麗にしている。日本よりも公園がちゃんと機能している印象。
とにかくどこの壁にもびっしりとタグが並ぶ。消された模様が一切無い。なぜか自然に思えてくる。
クロアチア人は思ったより陽気で紳士だ。みんなで楽しくビールを飲んだ。遅くまで遊んだけど気をつければ深夜まででも大丈夫そうな印象。もちろん良くない人間ももちろんいる。どの国も一緒。

On the bus from the airport, we found trains painted that were running. The city streets are full of tags and throw ups. Some are over 10 years old.

There are beautiful parks in the city to chill.